piątek, 11 marca 2016

Mamy akwarium !

Jak zwykle staram się być za każdym razem oryginalna, jeśli chodzi o dawanie prezentów. Tym razem jednak pozbawiłam moją drugą połówkę elementu zaskoczenia, ponieważ ten prezent wymaga poświęcenia czasu, cierpliwości i odpowiedzialności, zatem najpierw musiałam skonsultować swój pomysł z jego potencjalnym nabywcą ;)
Oczywiście, zanim podarowałam owe cudo, dowiedziałam się wszystkich niezbędnych informacji na ten temat, miałam dużo szczęścia ponieważ moja Mama jest bardzo doświadczona jeśli chodzi o temat rybek. 
Nasz nowy przyjaciel ma na imię Richard i jest bojownikiem, nie będzie mieszkał w tym akwarium zbyt długo, ponieważ za rok, wprowadzamy się do domu, gdzie zamierzam założyć bardzo duże akwarium, w którym w przyszłości zamieszka Richard. Oto i i on  :
20160311_111328.jpg
Uważam, że jest śliczny i mam nadzieję, że będzie mu i nas dobrze. Jednak ostrzegam Was, przed nierozważnym zakupem rybek, ponieważ każde akwarium to wbrew pozorom duża odpowiedzialność, już wyjaśniam dlaczego.
Wielkość akwarium
Każda ryba ma swój określony litraż, w którym może pływać, nie wolno trzymać ryby w zbyt małym akwarium, jednocześnie nie powinniśmy trzymać ryb w kulach, dlatego że ryba na podstawie krzywych zbiornika orientuje się w jakim miejscu się znajduje, w kuli nie potrafi znaleźć żadnego miejsca odniesienia. Nie jest to oczywiście jedyny powód dla którego nie powinniśmy decydować się na kulę.
Temperatura wody
Wedle myśli powyżej, każda rybka ma określony zakres temperatur, w których może żyć, nie wolno narażać ryb na wahania temperaturowe, ponieważ może to wywołać szok termiczny a co za tym idzie, śmierć lub choroby które mogą zacząć się ujawniać dopiero po np. 3 miesiącach.
Bakterie w wodzie
Zanim wpuścimy rybkę do akwarium, w wodzie powinna rozwinąć się odpowiednia flora bakteryjna, niezbędna do przeżycia. Zazwyczaj dojrzewanie zbiornika powinno wynosić min. trzy tygodnie. W przypadku bojowników sprawa wygląda nieco inaczej , jeśli bojownik jest jedynym rezydentem akwarium nie musimy kupować filtra, ponieważ rybka ta oddycha powietrzem atmosferycznym, jednak w takim przypadku nie wolno nam hodować żywych roślinek, ponieważ te nie tylko wytwarzają tlen ale również go zabierają.
To zaledwie 1 % niezbędnych i bardzo ogólnikowych informacji na temat hodowli rybek, musimy jednak pamiętać aby przed ew. zakupem dowiedzieć się jak najwięcej na temat hodowli i zastanowić się czy mamy tyle czasu i odpowiedzialności niezbędnych dla naszych podopiecznych. Poniżej podaję parę bardzo fajnych przykładów urządzenia akwarium :)
Akwarium-Pyko-org-940x360.jpg
126.jpg
maxresdefault.jpg
akwarium_ada_2007_3.jpg
drzewko-z-mchu-w-akwarium.jpg
akwarium_roslinne_exclusive_super_manten_stone_argus.jpg
akw1.jpg


8 komentarzy:

  1. Cudowna ta rybka :O Ja mam dużego psa i kota wiec u mnie akwarium nie przejdzie :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bojownik śliczny:)
    My mieliśmy bardzo długo akwarium ponad 200 litrowe które było oczkiem w głowie mojego męża. Niestety przed samym Bożym Narodzeniem akwarium pękło i mieliśmy niezłą powódż:( :( Była masakra ale rybki i roślinki uratowaliśmy i znalazły nowe domki:)
    Akwarium mieliśmy przepiękne, z pięknym tłem strukturalnym,korzeniami, specjalnym oświetleniem dla rybek i roślin, dużym filtrem.... Fajnie było wrócić do wspomnień

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś miałam takie duże akwarium jak byłam mała. Niestety po pewnym czasie moi rodzice zrezygnowali z tego i musiałam mieć jednego bojownika w kuli. Uwielbiam akwaria i w przyszłości chciałabym jakieś posiadać :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupilam przyjacielowi bojownika rok temu na osiemnastke , oczywiscie wzielam do tego akwarium kule ,szkoda ,ze nikt w sklepie mnie nie uswiadomil ,ze to jakas krzywda dla rybki.. Bojowniki sa piekne ,niestety krotko zyja i po pol roku ta rybka zdechla ,mowi sie ,ze zyja do roku czasu . Chcialabym kiedys miec takie akwarium ,ale najpierw musze pobrac troche nauk w te strone :) Z reszta ,ja jakbtm mogla to bym miala ZOO w domu :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie /kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupilam przyjacielowi bojownika rok temu na osiemnastke , oczywiscie wzielam do tego akwarium kule ,szkoda ,ze nikt w sklepie mnie nie uswiadomil ,ze to jakas krzywda dla rybki.. Bojowniki sa piekne ,niestety krotko zyja i po pol roku ta rybka zdechla ,mowi sie ,ze zyja do roku czasu . Chcialabym kiedys miec takie akwarium ,ale najpierw musze pobrac troche nauk w te strone :) Z reszta ,ja jakbtm mogla to bym miala ZOO w domu :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie /kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale śliczna rybka! Też chciałabym mieć akwarium jednak mój kot by mi zjadł wszystkie rybki :D :(
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Akwarium boskie! Super informacje :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. piękna rybka <3
    ja mam psiaka i chomika ale planuje kupić również
    akwarium :*

    obserwuje i licze na to samo ! : *

    OdpowiedzUsuń