niedziela, 29 maja 2016

Akcja piękna cera !

Cześć Kochane ! 

W ostatnim czasie za każdym razem gdy przechodzę obok lustra dostaję ciarek i odwracam wzrok w drugą stronę. Moje włosy dotknęła plaga silikonów w kosmetykach przez co zaczęły się przetłuszczać w zastraszającym tempie (wytrzymują teraz ok. pół dnia) dodatkowo w dalszym ciągu nie pozbyłam się małych wągrów z nosa a skóra twarzy pełna jest różnego rodzaju nieestetycznych nierówności. Miałam jednak przyjemność fragment bardzo popularnej ostatnio książki "Sekrety urody koreanek" i dowiedziałam się mam nadzieję kluczowych dla pielęgnacji cery informacji.
sekrety_urody_koreanek-.jpg
Z czego musimy oczyszczać naszą skórę?
W ciągu dnia na naszej twarzy ląduje nie tylko makijaż ale również kurz, wytwarzane sebum, bakterie i inne rzeczy, które nie tylko zapychają razem z martwym naskórkiem nasze pory ale jednocześnie robią sobie pożywkę z naszej skóry poprzez rozpad kolagenu przyczyniają się do szybszego powstawania zmarszczek i obniżenia elastyczności skóry.
Jak prawidłowo dbać o skórę twarzy?
Po pierwsze musimy powinniśmy skupić się na prawidłowym oczyszczaniu skóry, niestety zmycie makijażu a następnie umycie twarzy (albo i nie) zwykłym mydłem nie załatwi tutaj sprawy. Wśród nas jest wiele takich osób, którym zdarzyło się położyć spać uprzednio nie zmywając makijażu lub po prostu nie umyć twarzy, o tym że to zła droga wie każdy jednak nie każdy jest w stanie dostrzec to że wszystkie te zanieczyszczenia osiadają potem na naszych poduszkach i następnego dnia , nawet jak położymy się spać z oczyszczoną starannie buzią i tak ponownie zanieczyszczamy naszą twarz powodując zatykanie się porów , wypryski i inne cuda. Zatem, jak powinnyśmy podchodzić do tematu ? Na początek w przypadku kobiet , należy starannie zmyć makijaż z twarzy, następnie usunąć z twarzy wszelkie "tłuste" brudy jak np. sebum, najskuteczniej powinnyśmy zrobić to za pomocą kosmetyku na bazie oleju, ponieważ olej najbardziej lubi się z olejem, może to być również sam olej np. kokosowy jednak wtedy musimy być świadome że olejek może nie dokładnie spłukać się z naszej twarzy przez co na powierzchni zostanie film. W następnej kolejności do zmycia pozostałych zanieczyszczeń należy użyć kosmetyku na bazie wody,  jednak tutaj szczególną uwagę należy zwrócić na właściwe pH dla skóry gdzie powinna ona wynosić ok. 5.5 .
mydlo-aleppo.jpg
Jakie kosmetyki użyję do pielęgnacji?
W swojej "terapii - pielęgnacji" jako kosmetyk na bazie oleju użyję/używam mydła Aleppo jednak tego o 30 % stężeniu, ponieważ szczególnie zależy mi na ujarzmieniu przetłuszczającej się skóry głowy. Jako kosmetyk na bazie wody najlepiej sprawdził by się jakiś żel do mycia twarzy, jednak na tą chwilę takowego nie mam, mam jedynie tonik ogórkowy od Ziaji więc jego postaram się najpierw dokończyć. 
Czym ograniczę przetłuszczanie się i strączkowanie włosów?
Oczywiście włosy będę myła tylko i wyłącznie mydłem Aleppo , raz w tygodniu (ponieważ od mydła na włosach może z czasem pozostać niewielki osad) będę oczyszczać je tradycyjnym szamponem z SLS, zamiast odżywek będę serwować sobie płukanki z octu jabłkowego na domknięcie łusek i nabłyszczenie.
Za pierwszym razem bałam się że mydło może nie doczyścić moich włosów a nie użycie odżywki doprowadzi do wysuszonych drutów ale jak powszechnie wiadomo, strach ma wielkie oczy a włosy okazały się być zdyscyplinowane i co najprzyjemniejsze nie przetłuściły w ekspresowym tempie.




5 komentarzy:

  1. Mi się akurat nie przetłuszczaja czesto, ale bardzo zainteresowało mnie to mydełko :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja często mam tak,że nie nie myję buzi przed spaniem,bo jest już późno a ja padam ze zmęczenia...Ale dziś zmieniłam pościel i będę się pilnować . I ograniczę słodycze,bo to one potęgują moją falę pryszczy :/
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa akcja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusi mnie mydełko Aleppo, kusi! ;)

    OdpowiedzUsuń